keskiviikkona, maaliskuuta 30, 2005

Liput ja Pakkaus

Lentoliput tulivat eilen tiistaina, sen jälkeen kun olin kirjoitellut matkayhtiölle ja soitellut kuriikifirmalle. Liput olivat jo Oulussa, mutta paikallinen jakelufirma ei pitänyt kiirettä niiden kanssa. Sain kuitenkin liput, MUTTA kirjeestä puuttui yksi lentolippu. Matkasuunnitelmani mukaan minun pitäisi lentää Oulu-Helsinki-Frankfurt-Tokio-Nagoya reittiä, mutta Tokio-Nagoya välin lippua ei nipussa ollut. Muutaman matkayhtiölle kirjoitetun kirjeen ja soitetun puhelun jälkeen he aikoivat selvittää asian ja palata asiaan tänään. Niinpä matkayhtiön edustaja soitteli tänä aamuna ja kertoi että he lähettävät jokun henkilön tuomaan minulle liput Ouluun...Lontoosta. Eli siis matkayhtiön joku työntekijä lentää keskiviikko-torstai-yönä Ouluun ja hän antaa minulle torstai aamuna uudet liput lentoasemalla. Tämä on jo todellista palvelua. Hirvittää vain ajatella paljonko matkayhtiölle tuli laskua yhdestä unohtuneesta lipusta.

Lentolipuista selvisi myös se, että matkatavaroilla on 20kg painorajoitus. Siispä olen tässä yrittänyt pidemmän aikaa saada kaikki tarvittavat vaatteet ja tuliaiset sullottua matkalaukkuun ja samalla pyrkinyt pysymään sallituissa painorajoissa. Myönnettäköön että laukku taitaa painaa hieman yli 20kg, joten saatan joutua maksamaan ylipainosta lähtöselvityksen yhdeydessä. Toivotaan kuitenkin että lentoyhtiö joustaisi hieman tuon painon suhteen, koska olen kuitenkin menossa hieman normaalia turistimatkaa pidemmälle reissulle.

Tunnelmat ovat todella jännittyneet ja välillä ahdistaakin sukulaisten ja tuttujen asioiden jättäminen taakse. Kuitenkin olen yrittänyt olla positiivisellä mielellä ja ajatella mitä kaikkea mahtavaa seuraavan yhdeksän kuukauden aikana voi tapahtua. Tämä lienee viimeinen kirjoitukseni vähään aikaan, sillä en tiedä miten pian pääsen käsiksi Internetiin Japanissa.

Tässä kaikki tällä kertaa. Näkemiin Oulu! Näkemiin Suomi! Tavataan jouluna!